Bemutatkozás
Kollégáink vallják
Grunda Györgyné:
„Az a feladatunk, hogy a gyermek környezetében olyan hatást fejtsünk ki, hogy egészen a gondolatokba és érzületekbe menően a jót, az igazat, a szépet, és a bölcset utánozó lénnyé lehessen.”
Bányiné Schoffer Adrienn:
„Csak a jó minőségű tanár lehet mesterré, csak az a tanár, aki maga is élvezi, amit csinál, akinek a számára a tanítás, az együttlét a gyerekekkel, a világra való rácsodálkozás élmény és öröm. Aki nem a biztos, egyetlen válaszokat tudja, hanem akit a bizonytalan sokféleség csábít állandó továbbkutatásra.”
Belák Brigitta:
„Tudom, hogy nincs nemesebb törekvés, mint tudást nyújtani, de én mégsem igazán erre vágyom... inkább azt szeretném, ha a segítségemmel jobban éreznék magukat... több örömöt vagy boldog gondolatot szeretnék az életükbe lopni, amelyben nem lenne részük, ha nem születtem volna meg.”
Bócz Péter:
Úgy bánj a rád bízott gyermekkel, mintha a saját fiad vagy lányod lenne!
Major József:
„Minden segítség semmirevaló, ha szeretet nincs benne.” „Segíteni annyi, mint segíteni a rászorulónak lélekben azonosulni vele egy magasabb cél érdekében.”
„Mások nyomorúságát fogom enyhíteni, hogy a magamét felejtsem.”
Vavrek Alexandra:
Nem azzal nevelünk, amit mondunk, hanem azzal, amilyenek vagyunk!
Szabados Sándorné:
Mindenkiben meg kell keresni a jót, azt a pontot ahová kapcsolódva közösen tanulhatunk. A tanulásnak mindig kölcsönösnek kell lennie, csak így alakítható ki olyan kapcsolat tanítvány és tanító között, amiben a határokat betartva partnerként haladnak a kitűzött cél felé. Büntetve úgy gondolom, nem lehet nevelni, a hibákat meg kell beszélni, hogy ki lehessen javítani, meg lehessen előzni. A jutalmazás mindig arányos, és előre megbeszélt legyen, ezzel motiválható szerintem leginkább az előrehaladás. Ha egy mondatban kell megfogalmazni: Szaktudás, figyelem, motiválás.
Fogarasi Nikoletta:
A hallássérült és sajátos nevelési igényű gyermekek mindennapi tevékenységének, társadalmi beilleszkedésének és esélyegyenlőségének elősegítése, nyugodt, szeretetteljes, családias légkör biztosítása. Az egyéni tanulási jellemzők figyelembevételével, a különböző tanulói igényektől függő, személyre szabott innovatív és hatékony pedagógiai módszerekkel, speciális eszközökkel a gyermekek iskolai sikerélményhez juttatása a szívvel-lélekkel történő „oktató-nevelő” tevékenység során.